pakiety medyczne

Pracodawca oferujący pakiety medyczne dla pracowników powoli w naszym kraju zaczyna spełniać rosnące wymagania pracowników dotyczące świadczeń pozapłacowych. Zatem od strony pracownika firma oferująca takie usługi nabiera w jego oczach wartości i jest to fakt potwierdzony. Natomiast ze strony pracodawcy na coraz częstsze oferowanie pakietów medycznych dla pracowników wpływa wzrost rozumienia znaczenia wysoko wykwalifikowanych zasobów pracowniczych dla rozwoju przedsiębiorstwa. Firmie oferującej pakiety dodatkowe – pozapłacowe, zarówno łatwiej znaleźć wysokiej jakości fachowców, jak i utrzymać ich w pracy.

Pakiety medyczne dla pracowników – na co zwrócić uwagę

Pracodawca może mieć problem z wyborem odpowiedniego pakietu medycznego tym bardziej, iż na rynku jest ich coraz więcej. Coraz częściej również pakiety medyczne dla pracowników są rozszczepiane na niewielkie usługi dedykowane małym firmom. W tym gąszczu ofert ciężko się czasem poruszać tym bardziej, iż pracodawcy często mają wysoce sprecyzowane oczekiwania. Niebagatelne pozostają przy tym kwestie finansowe, bo przecież w ostatecznym rozrachunku pakiety medyczne mają przynosić firmie zyski (choćby przez wzgląd na ograniczenie pracowniczych zwolnień lekarskich w każdym roku).

Więcej o pakietach medycznych na stronie Zdrowie bez kolejki – Pakiety medyczne

Dlatego też nasza firma „Zdrowie bez kolejki”, zajmująca się pozyskiwaniem pakietów dla pracodawców, może zaprezentować trzy najważniejsze elementy pomocne w wyszukiwaniu korzystnych ofert. Do ważnych czynników, które należy poddać ocenie, należą:

  • warianty opłacania pakietu medycznego – istnieje ich wiele, a z naszego doświadczenia wynika, że trzy występują najczęściej; warto zwrócić uwagę na te formy płatności, gdyż mogą być decydujące finansowo; zakładają one formułę, w której: a) jedynie pracodawca finansuje pakiet, b) robi to wyłącznie pracownik, oraz c) w którym występuje formuła mieszana; jak wiadomo, gdy pakiet obciąża pracownika, powinien być on adekwatny do uzyskiwanych przez niego zarobków, w przeciwnym razie nie będzie spełniał swojej nagradzającej roli;
  • dostępność do jak największej liczby specjalistów w pakiecie – w tym wypadku warto dostosować pakiety do struktury wiekowej pracowników, a także pełnionej przez nich roli, i tak w przypadku zespołu młodego, w większym stopniu przydatna będzie dostępność w pakiecie specjalistów zajmujących się urazami fizycznymi (w zawodach trudnych również psychicznymi), dostępność do pediatry etc., a w starszym wieku pracowników będą to m.in. specjaliści: kardiolodzy, neurolodzy, okuliści itd.,
  • bliskość świadczonych usług medycznych od zakładu pracy lub miejsca zamieszkania pracowników – z badań wynika, że usługi łatwo dostępne, na co wpływ ma również odległość do przychodni, są przez pracowników wyżej cenione; podobnie wysoko ceniona jest zwiększona dostępność do lekarza, w tym po zwyczajowych godzinach pracy.

Powyższe czynniki spełniają swoją główną rolę w postaci – naboru najlepszej kadry oraz utrzymania pracowników w firmie. Ponadto wpływa też na wiele więcej profitów, które zyskuje pracodawca, a jakie wymieniamy w innych naszych artykułach. Tutaj warto dodać, że od pakietu zależy produktywność pracowników czym pracodawcy powinni być szczególnie zainteresowani.

Firmy pośredniczące w pozyskiwaniu korzystnych pakietów

W przypadku problemu ze znalezieniem odpowiedniego pakietu dla firmy, pracodawca może zgłosić się do wyspecjalizowanych firm, które wyszukają odpowiednie oferty. Pracują one podobnie do brokerów ubezpieczeniowych. Reprezentują Klienta, a nie firmę medyczną, dzięki czemu Klient może liczyć na otrzymanie rzetelnych propozycji wspartych dogłębnym researchem rynku. To jednak nie wszystko.

Wielu „brokerów” pakietów medycznych dla pracowników może wynegocjować czy też stworzyć z poszczególnymi firmami medycznymi takie warunki usług medycznych, które dla Klienta będą optymalne. Warto zauważyć, że nie wszystkie oferty zwykle spełniają wszystkie oczekiwania – czegoś jest za wiele, innych usług brakuje. Oddanie więc w ręce „brokera” odpowiedzialności za znalezienie pożądanego pakietu zazwyczaj kończy się jego stworzeniem i spełnieniem wszystkich potrzeb Klienta.